Een digital signage project van flinke omvang

Voor een enkele winkel digital signage aspecten inrichten, zie je nog wel voor je. Maar hoe zit het als een hele keten van winkels zich aan digital signage waagt? Je moet van goede huizen komen om een dergelijk groot project in goede banen te kunnen leiden. De tevredenheid van de klant staat altijd bovenaan je lijstje, maar ook het feit dat de toepassingen van digital signage helemaal tot zijn recht komen vind je belangrijk. Een goed voorbeeld van een dergelijk groot project is de Luxaflex shop in shop die in Europa zit.

Voorbereiding project

Alle ins en outs dienen bekend te zijn bij de projectleiders. Denk alleen al aan de vierkante meters die bij elke winkel kunnen verschillen. Daarmee verschilt ook de ruimte voor digital signage. Bij de ene shop heb je wellicht wat meer etalageruimte, terwijl je bij de andere shop meer muuroppervlak binnen hebt. Al deze kenmerken worden geïnventariseerd, zodat een goed plan van aanpak opgesteld kan worden. Bij de voorbereiding hoort ook de planning van het hele traject, van het tijdig in huis hebben van alle onderdelen, tot hoe de implementatie van digital signage gaat verlopen.

Uitvoeringsfase

Tijdens de implementatiefase is iedereen klaar voor het inrichten van de ruimten met digital signage. De schermen worden getest en het systeem met de beelden wordt geladen, zodat er akkoord voor de oplevering kan worden gegeven. Dit is een spannend moment, want je wilt natuurlijk wel dat het proces tot een goed einde wordt volbracht. Er kunnen altijd wel kleine dingen mis gaan, maar goede projectleiders zorgen dan weer voor passende oplossingen. Het startpunt is echter altijd de inventarisatie van doelen en eisen, zodat er een goede invulling gegeven kan worden aan de digital signage toepassingen per locatie, zelfs als het maar een merk betreft.